Conferința Națională și Atelierele de Formare ”Teatrul în Educație – mijloace creative de predare”
Iași, 22-23 noiembrie 2019

Teatrul Vienez de Copii a organizat Conferința și Atelierele de Formare „Teatrul în Educație – mijloace creative de predare”, în cadrul proiectului ,,Teatrul în Educație”, finanțat prin FSE – POCA 2014-2020, cu sprijinul Ministerul Educaţiei Naționale, al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iași și sub Patronajul E.S. Ambasador al Republicii Austria la Bucureşti, Doamna Isabel Rauscher. Conferința a avut loc în data de 22 noiembrie 2019, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare ”Mihai Eminescu” Iași, interval orar 14:00-18:00, iar atelierele de formare în data de 23 noiembrie 2019. 

Conferința organizată în data de 22 noiembrie a.c. la Iași a avut ca subiecte principale: importanța educaţiei artistice în dezvoltarea fizică şi psihică a copiilor şi tinerilor, beneficiile unei abordări creative în procesul de predare prin jocuri și tehnici teatrale, dar și prezentarea rezultatelor preliminare ale utilizării metodelor de predare promovate de inițiativa educativă a Teatrului Vienez de Copii, prin intermediul președintelui său, dna. Sylvia Rotter.

Reprezentanți ai autorităților naționale și locale, specialişti şi profesionişti cu experienţă în domeniul educaţiei, educaţiei teatrale, pedagogiei teatrale, psihologiei şi neurologiei precum și aprox. 300 de cadre didactice din domeniul preuniversitar (din Iași precum și din județele limitrofe) au fost invitați să dezbată beneficiile introducerii elementelor de teatru în procesul educațional dar și al teatrului ca materie opţională în şcoli.

Conferinţa a fost urmată în data de 23 noiembrie a.c. de două ateliere de formare oferite unui număr de 120 de cadre didactice din Iași precum și din județele limitrofe. Cele patru module ale atelierelor – Voce, Mișcare, Regie, Improvizație – au în centru abordarea creativă a procesului de predare prin jocuri și tehnici teatrale. Un număr semnificativ de cadre didactice au aplicat deja metodele dobândite în activitatea curentă de predare la clasă sau de pregătire a trupelor de teatru. Iar cunoştinţele şi competenţele au fost dobândite în urma participării la atelierele de formare organizate în cadrul conferinţelor organizate în anii trecuţi în orașe precum: Bucureşti (2014), Sibiu şi Cluj (2015), Timișoara și Brașov (2016), Oradea și Bacău (2017), Baia Mare și Constanța (2018).

În anul 2014, Teatrul Vienez de Copii – „Copiii Joacă Teatru” a demarat o iniţiativă educaţională naţională, ce are ca scop final înaintarea a două documente oficiale: o propunere de politică publică pentru introducerea de cursuri de artă teatrală ca opțional școlar și o propunere de politică publică de susținere a utilizării de elemente și tehnici teatrale în procesul de predare și învățare.

Teatrul Vienez de Copii – „Copiii Joacă Teatru” este o asociație non-guvernamentală al cărei scop este de a dezvolta abilitățile de comunicare ale copiilor și tinerilor, în diverse domenii (literatură, artă, teatru), pentru a le încuraja creativitatea și lărgi orizontul de cunoaștere.

 Conferința Națională și Atelierele de Formare ”Teatrul în Educație – mijloace creative de predare”
București, 18-19 octombrie 2019

Teatrul Vienez de Copii a organizat Conferința Națională și Atelierele de Formare „Teatrul în Educație – mijloace creative de predare”, în cadrul proiectului ”Teatrul în Educație”, finanțat prin FSE – POCA 2014-2020, cu sprijinul Ministerul Educaţiei Naționale, al Inspectoratului Şcolar Judeţean București și sub Patronajul E.S. Ambasador al Republicii Austria la Bucureşti, Doamna Isabel Rauscher. Conferința va avea loc în data de 18 octombrie 2019 în Sala Mare a Palatului Național al Copiilor București, interval orar 13:30-18:00, iar atelierele de formare în data de 19 octombrie 2019. 

Conferința organizată în data de 18 octombrie a.c. la București a avut ca subiecte principale: importanța educaţiei artistice în dezvoltarea fizică şi psihică a copiilor şi tinerilor, beneficiile unei abordări creative în procesul de predare prin jocuri și tehnici teatrale, dar și prezentarea rezultatelor preliminare ale utilizării metodelor de predare promovate de inițiativa educativă a Teatrului Vienez de Copii prin președintele său, dna. Sylvia Rotter.

Reprezentanți ai autorităților naționale și locale, specialişti şi profesionişti cu experienţă în domeniul educaţiei, educaţiei teatrale, pedagogiei teatrale, psihologiei şi neurologiei precum și aprox. 700 de cadre didactice din domeniul preuniversitar (din București și județele limitrofe) sunt invitați să dezbată beneficiile introducerii elementelor de teatru în procesul educațional dar și al teatrului ca materie opţională în şcoli.

Conferinţa a fost urmată în data de 19 octombrie a.c. de două ateliere de formare oferite unui număr de 120 de cadre didactice din București și județele limitrofe. Cele patru module ale atelierelor – Voce, Mișcare, Regie, Improvizație – au în centru abordarea creativă a procesului de predare prin jocuri și tehnici teatrale. Un număr semnificativ de cadre didactice au aplicat deja metodele dobândite în activitatea curentă de predare la clasă sau de pregătire a trupelor de teatru. Iar cunoştinţele şi competenţele au fost dobândite în urma participării la atelierele de formare organizate în cadrul conferinţelor organizate în anii trecuţi în orașe precum: Bucureşti (2014), Sibiu şi Cluj (2015), Timișoara și Brașov (2016), Oradea și Bacău (2017), Baia Mare și Constanța (2018).

În anul 2014, Teatrul Vienez de Copii – „Copiii Joacă Teatru” a demarat o iniţiativă educaţională naţională, ce are ca scop final înaintarea a două documente oficiale: o propunere de politică publică pentru introducerea de cursuri de artă teatrală ca opțional școlar și o propunere de politică publică de susținere a utilizării de elemente și tehnici teatrale în procesul de predare și învățare.

Teatrul Vienez de Copii – „Copiii Joacă Teatru” este o asociație non-guvernamentală al cărei scop este de a dezvolta abilitățile de comunicare ale copiilor și tinerilor, în diverse domenii (literatură, artă, teatru), pentru a le încuraja creativitatea și lărgi orizontul de cunoaștere.