Conferința Națională 2020: ”Teatrul în Educație – mijloace creative de predare”
- > Conferința ,,Pedagogii alternative și non-formale - Beneficiile teatrului în educație” 2024
- > Tabără
- > Imersie în lumea teatrului și a literaturii
- > Eco Footprint Romania
- > Eco Awareness
- > REFE- Reducerea Amprentei Ecologice prin Educarea Tinerilor
- > CONFERINȚA „Importanța metodelor alternative de educație prin teatru în procesul de educație din școli” 2023
- > CONFERINȚA ”IMPORTANȚA TEATRULUI ÎN EDUCAȚIE – AWAKE” 2022
- > Inițiativa Educațională
- - Conferința 2021
- - Conferința 2020
- - Conferința 2019
- - Arhiva IEN
- > AWAKE- Atenție, Percepție, Concentrare, Experiență
- > TVC în țară
- > BNR 2015
- > Programe wellness pentru corporații
- > Proiecte extra
- > Achiziții și angajări
Cluj-Napoca, 28-29 februarie 2020
Teatrul Vienez de Copii a organizat Conferința și Atelierele de Formare „Teatrul în Educație” Cluj-Napoca, în cadrul proiectului ”Teatrul în Educație”, finanțat prin FSE – POCA 2014-2020, cu sprijinul Ministerul Educaţiei Naționale, al Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj și sub Patronajul E.S. Ambasador al Republicii Austria la Bucureşti, Doamna Isabel Rauscher. Conferința a avut loc în data de 28 februarie, în Aula „Victor Jinga” a Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) din cadrul Universității Babeș-Bolyai – Strada Teodor Mihali 58-60, Cluj-Napoca 400591, interval orar 14:00-18:00, iar atelierele de formare în data de 29 februarie 2020.
Conferința organizată în data de 28 februarie a.c. la Cluj-Napoca a avut ca subiecte principale: importanța educaţiei artistice în dezvoltarea fizică şi psihică a copiilor şi tinerilor, beneficiile unei abordări creative în procesul de predare prin jocuri și tehnici teatrale, dar și prezentarea rezultatelor preliminare ale utilizării metodelor de predare promovate de inițiativa educativă a Teatrului Vienez de Copii, prin președintele său, dna. Sylvia Rotter.
Reprezentanți ai autorităților naționale și locale, specialişti şi profesionişti cu experienţă în domeniul educaţiei, educaţiei teatrale, pedagogiei teatrale, psihologiei şi neurologiei precum și aprox. 350 de cadre didactice din domeniul preuniversitar (din Cluj și județele limitrofe) au fost invitați să dezbată beneficiile introducerii elementelor de teatru în procesul educațional dar și al teatrului ca materie opţională în şcoli.
Conferinţa a fost urmată în data de 29 februarie a.c. de două ateliere de formare oferite unui număr de 120 de cadre didactice din Cluj și județele limitrofe. Cele patru module ale atelierelor – Dicție, Mișcare, Regie, Improvizație – au în centru abordarea creativă a procesului de predare prin jocuri și tehnici teatrale. Un număr semnificativ de cadre didactice au aplicat deja metodele dobândite în activitatea curentă de predare la clasă sau de pregătire a trupelor de teatru. Iar cunoştinţele şi competenţele au fost dobândite în urma participării la atelierele de formare organizate în cadrul conferinţelor organizate în anii trecuţi în orașe precum: Bucureşti (2014, 2019), Sibiu şi Cluj (2015), Timișoara și Brașov (2016), Oradea și Bacău (2017), Baia Mare și Constanța (2018), Iași (2019).
În anul 2014, Teatrul Vienez de Copii – „Copiii Joacă Teatru” a demarat o iniţiativă educaţională naţională ce are ca scop final înaintarea a două documente oficiale: o propunere de politică publică pentru introducerea de cursuri de artă teatrală ca opțional școlar și o propunere de politică publică de susținere a utilizării de elemente și tehnici teatrale în procesul de predare și învățare. Inițiativa este continuată începând cu 2018, în cadrul proiectului proiectului ”Teatrul în Educație”, finanțat prin FSE – POCA 2014-2020.
Teatrul Vienez de Copii – „Copiii Joacă Teatru” este o asociație non-guvernamentală al cărei scop este de a dezvolta abilitățile de comunicare ale copiilor și tinerilor, în diverse domenii (literatură, artă, teatru) pentru a le încuraja creativitatea și lărgi orizontul de cunoaștere.
Participanții au primit diplome atât pentru prezența la conferință, cât și pentru prezența la atelierele de formare.