Asistentul numit Weinberl este desemnat să aibă grijă de magazinul de mirodenii al șefului său Zangler în timpul unei excursii. Weinberl profită rapid de ocazie pentru a face o „farsa” și pentru a ieși din constrângerile plictisitoare ale vieții de zi cu zi.
În calitate de partener de afaceri, ceea ce ar urma să devină în curând, va găsi timp să părăsească magazinul și să trăiască măcar o aventură la care să poată privi înapoi cu mândrie mai târziu în viața lui obișnuită de vânzător de mirodenii.
Astfel, va merge și el cu în orașul din apropiere cu noul său ucenic Christopherl. Când dau de Zangler acolo, reușesc să se ascundă în salonul de modă al lui Madame Knorr în ultimul moment. Weinberl se preface a fi soțul unei oarecare văduve Fischer, care, după noroc, chiar apare în salon la scurt timp mai târziu. Ea este, desigur, uimită de îndrăzneala lui Weinberl, dar apoi decide să intre în joc fiind soția proaspăt căsătorită, ceea ce, la rândul său, îi va cauza în curând lui Weinberl o neliniște. O situație jenantă urmează alta, o încurcătură duce în curând la următoarea: Marie, nepoata lui Zangler, care a fugit în oraș cu logodnicul ei secret, complică și mai mult problema. În cele din urmă, Weinberl este chiar confundat cu acest mire! Când Weinberl se întoarce după aceste aventuri, el previne o spargere în magazinul lui Zangler, ceea ce îi permite să recâștige încrederea directorului său.
Capodopera lui Johann Nestroy din 1842, cu deghizări sălbatice și încurcături captivează nu doar prin comedia sa situațională agitată.
Există, desigur, și critica socială tipică lui Nestroy: Pentru că în cele din urmă totul se învârte în jurul banilor și al comerțului. Totul este marfă și consum, chiar și relațiile interumane sunt supuse legilor lor.
„Farsa” de Johann Nestroy într-o adaptare pentru Teatrul Vienez de Copii