Teatrul Vienez de Copii, din București, organizează, în zilele de 17 și 18 noiembrie, în incinta Palatului Național al Copiilor din București, Conferința ,,Importanța metodelor
alternative de educație prin teatru în procesul de educație din școli”.

În parteneriat cu Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, conferința reprezintă o inițiativă
educațională, ce are ca scop răspândirea alternativelor de învățare, în rândul instituțiilor de învățământ. Se va desfășura atât fizic, cât și online, prin transmie live și va avea în jur de 2000 de participanți, profesori din toată țara, care vor călători, în mod special, pentru a putea fi prezenți la eveniment.

Conferința nu este doar un act de creativitate, ci și unul de perseverență, deoarece încă din 2014, Teatrul Vienez de Copii a pus bazele în Inițiativa Națională în Educație cu aceste confeințe despre improtanța teatrului în școli.  În fiecare an, Teatrul primește recenzii pozitive, cu privire atât la gradul de recunoștință al cadrelor didactice, cât și la nivelul de implementare al acestor metode în școli.

De-a lungul evenimentului, pe scenă, vor urca mai mulți invitați, persoane implicate în educația copiilor, de la reprezentanți ai instituțiilor de stat, până la profesori ai teatrului sau fondatoarea acestuia, doamna Sylvia Rotter, absolventă a Academiei Regale de Arte Dramatice din Londra. Aceștia vor împărtăși atât experiențe, cât și idei cu profesorii prezenți în sală.

Credem, cu tărie, în schimbare și într-un viitor mai bun pentru copii. Educația și cultura sunt fundamentele unei societăți, iar acest tip de inițiative educative sunt piloni importanți în crearea
individualității elevilor.

În cea de-a doua zi a Conferinței, vor avea loc și ateliere interactive (regie, improvizație, mișcare, vorbire), care pot ajuta pe profesori să le ofere elevilor mai multă încredere în ei, pentru a-și face vocea auzită.

Ce presupun aceste ateliere interactive? 

Atelierele interactive vor fi în număr de 4 (improvizație, regie, mișcare, vorbire).

În cadrul atelierelor de regie, veți fi pregătiți să deveniți mici regizori. Veți privi textul ca niște regizori adevărați, astfel încât să organizați miniscenete atractive pentru copii. 

La cele de improvizație, vor fi urmărite următoarele aspecte: spontaneitatea, viteza de reacție, capacitatea de detensionare. Acestea sunt foarte utile în vederea sporirii creativității și a capacității de adaptare a elevilor. 

Atelierele de mișcare presupun detensionarea și antrenarea corpului, prin intermediul jocurilor. Inteligența corporal-kinestezică este esențială în comunicarea non-verbală și în consolidarea relației dintre minte și corp (citatul clasic Mens sana in corpore sano).

 Și, nu în cele din urmă, atelierele de vorbire vă vor oferi ocazia de a învăța cum să vă șlefuiți vocea, cum să vă dozați aerul în timpul discursului și cum să vă exprimați cât mai clar. Într-o societate alertă, în permanentă schimbare, cum este societatea actuală, vorbitul în public este elementar, nu doar în cadrul proiectelor din clasă, ci și în cel al vieții cotidiene. Comunicarea este o armă importantă, iar capacitatea de livrare a discursurilor, a emoțiilor și a ideilor a devenit o condiție sine qua non, nu doar în mediul profesional, ci și în cadrul vieții private.

Într-o societate digitalizată, atelierele vă oferă posibilitatea de a vă conecta cu oamenii prin simțuri, de a face schimb de idei și emoții și de a lega relații umane reale.

De ce să urmați aceste cursuri?

În primul rând, ceea ce veți învăța la aceste ateliere va putea fi pus în practică la toate orele de curs, indiferent de materia predată. Orele vor deveni mai interactive, iar elevii vor putea fi angrenați mai ușor în procesul didactic. Metodele pe care vi le propunem sunt atractive pentru elevi, indiferent de vârstă. 

Exercițiile de mișcare, dicție, respirație pot fi implementate la începutul oricărei ore de curs, pentru sporirea atenției și implicării celor mici, pentru prevenirea agresivității și consolidarea relației elev-profesor.  

Conferința nu va furniza doar metode alternative pentru învățare, ci și posibilități de a capta atenția elevilor, de a gestiona conflictele, de a-i determina pe aceștia să fie mai prezenți în actul de predare-învățare. Este o provocare pentru cadrele didactice a-i privi pe elevi nu doar ca pe niște mecanisme care trebuie să funcționeze învățând după metodele tradiționale, respectând integral programa, ci ca pe niște creații autonome înzestrate cu spirit ludic și gândire complexă.

Atmosfera va fi, ca de fiecare dată, una cât se poate de primitoare și optimistă, iar profesorii vor fi încurajați să participe activ la discuții.

De asemenea, pe lângă ateliere și cursuri pentru copii și tineri, Teatrul Vienez de Copii oferă și cursuri de formare pentru profesori. Folosind instrumente educaționale teatrale, cum ar fi
improvizația, ritmul, munca pe text, acestea își propun să dezvolte programe speciale pentru profesori, cu accent pe motivație, lucru în echipă, comunicare, prevenirea violențe,
managementul conflictelor și multe altele.

Astfel, povestea nu se încheie doar în zilele evenimentului, ci poate continua, dacă prorfesorii aleg să urmeze cursurile Teatrului. În acest sens, Conferința organizată în luna noiembrie, parte a proiectului AWAKE, reprezintă un punct
esențial de sprijin în sistemul de învățământ românesc.
Abordarea unui stil de predare, care să îmbine metode tradiționale cu metode, ce țin de actualitate, contribuie la cultivarea copiilor de la vârste cât mai mici.  Împreună putem schimba realitatea la care se raportează elevii!

Vă așteptăm cu drag la Conferința noastră și la cursurile organizate de Teatru, atât pentru copii (6-18 ani), cât și pentru adulți!

Poster Conferinta (2)